[Ger-Poland-Volhynia] Church in Felizienthal

theBs at gmx.de theBs at gmx.de
Mon Oct 30 08:43:36 PST 2006

Hello,

Sad news for those of you who had ancestors in or near Felizienthal, Galicia:

The former German church in Felizienthal burnt down completely on October 22, 2006. A little after the service on that Sunday morning the church was standing in flames. The reason for the fire is not known.

The church had been built in 1857 and was the oldest and most important symbol of the German settlement in Felizienthal.

We were informed about this by Siegfried Grüdl.

Tina Burek
Germany

Liebe Galizienfreunde,

es erreichte mich eine Unglücksnachricht aus Galizien.
Die ehemalige deutsche Kirche in Felizienthal brannte am Sonntag, 22.
Oktober 2006, bis auf die Grundmauern nieder.
Am Sonntagmorgen war noch ein Gottesdienst und etwas später stand die Kirche
in Flammen. Eine Rettung war nicht möglich. Die Brandursache ist nicht
bekannt.

Ich bin sehr traurig und mit mir so viele Galiziendeutsche, deren Herz und
Gedanken in der alten Heimat Felizienthal sind.

Mit der Kirche, 1857 erbaut, verschwand das wichtigste und älteste Zeichen
der deutschen Besiedlung von Felizienthal.

Mit freundlichen Grüßen
Ihr Heimatforscher
Siegfried Gruedl