[Ger-Poland-Volhynia] Hertes in Galicia

Jerry Frank GPVListAdmin at sggee.org
Mon Mar 5 21:21:23 PST 2007

The following message was sent to me by a
gentleman from Germany.  If you can help, please respond directly to him at:

Roland Hertes <roland.hertes at imail.de>

Rough translation:

The death record of my father, Leopold Hertes,
Lutheran faith, shows he was born 01.06.1917 in Husenbach, Galicia.

I have not been able to find a Husenbach in my
research.  I think it probably should read
Hohenbach where there was a Lutheran parish until it was destroyed in 1944/45.

Today it is known as Mielec, Poland.

I would be really pleased to receive any
information about the Hertes family or about Hohenbach.

With friendly greetings,

Roland Hertes

Sehr geehrte Damen und Herren,

laut seiner Sterbeurkunde wurde mein Vater, Leopold Hertes,
evangelisch-lutherischen Glaubens, am 01.06.1917 in Husenbach /
Gallizien geboren.

Nach meinem derzeitgen Erkenntnisstand hat es allerdings einen Ort
Husenbach in Galizien nicht gegeben und ich vermute, dass es sich einen
Abschreibfehler von -- Hohenbach -- handelt. Dort gab es auch eine
evangelische Gemeinde, die über eine Kirche mit Kirchturm verfuegte und
die 1944/1945 abgerissen wurde.

Es handelt sich dabei vermutlich um das heutige Mielec / Polen.

Ich wuerde mich freuen, wenn mir jemand nähere Informationen zu meiner
Familie oder zu Hohenbach geben koennte.

Mit freundlichen Gruessen

Roland Hertes

Jerry Frank - List Administrator for [Ger-Poland-Volhynia]
GPVListAdmin at sggee.org
http://www.sggee.org/listserv.html