[Ger-Poland-Volhynia] IBSCH - Wirschkowitz, Militisch Prussia - Researching identify of parents

Cathy & Ernie cevoni at pacbell.net
Sun Feb 10 10:38:55 PST 2002

Researching Frederich Ferdinand IBSCH, born August 23, 1856, Wirschkowitz,
Kreis Militsch. Evangelisch I know the following: I have his military passbook
in the year 1979 - 1880 he visited: Liebigstrasse Street and No. 53 Augusto
St. Breslau, Germany. He alos visited Quolsdorf, Freiburg, Borkenheiner ,
Hermsdorf and Bitterfeld, Apolda, Gorritz, Ratibor according to the leave
entries in his military passbook. (Some of the spelling maybe incorrect) I
know he worked in the mines in Stassfurt He immigrated from Magdeburg in 1881,
to the US According to his papers. He revisited No. 53 Augustostrasse in
Brelsau in 1924. We are assuming this was a visit to family he traveled from
he US to Germany. Translation via free translation: I no not know the names of
his parents or sister. Can anyone help me in finding their identity. Thank you
very much, Cathy, Oakland, California USA

Translation Results by SDL International --
Researching Frederich Ferdinand IBSCH, geborenen August 23, 1856,
Wirschkowitz, Kreis Militsch. Evangelisch Ich wei_ das Folgende: ich habe
seinen Militdrpassbook im Jahr 1979 - 1880 hat die er besucht: Liebigstrasse
Stra_e und Nr. 53 Augusto Str. Breslau, Deutschland. Er verld_t alos Besucht
Quolsdorf, Freiburg, Borkenheiner, Hermsdorf und Bitterfeld, Apolda, Gorritz,
Ratibor gemd_ dem Zugdnge in seinem Militdrpassbook. (Einige Buchstabierung
vielleicht irrig) Ich wei_, da_ er in den Minen in Stassfurt gearbeitet hat Er
hat von Magdeburg in 1881, zum UNS gemd_ seinen Papieren eingewandert. Er hat
Nr. 53 Augustostrasse in Brelsau in 1924 wiederbesucht. Wir nehmen an, da_
dies ein Besuch zu Familie war, die er fromt er UNS zu Deutschland gereist
ist. \bersetzung |ber freie \bersetzung: Ich wei_ die Namen seiner Eltern oder
Schwester nein nicht. Kvnnen Sie irgendjemanden hilft mir beim Finden ihrer
Identitdt. Vielen Dank sehr viel, Cathy, Oakland, Kalifornien Vereinigten
Staaten